Τί έγινε εκείνο το τρένο που έβλεπε τα άλλα τρένα να περνούν;

black-and-white-track-railway-railroad-rail-urban-train-travel-subway-metro-underground-transportation-transport-sign-line-vehicle-station-black-monochrome-speed-lane-public-transport-symmetry-public-monochrome-photography-rolling-stock-1332651.jpg

Δίνω ιδιαίτερη σημασία στις στιγμές ή τις διαδικασίες κατά τις οποίες αποκτά κανείς καινούργια ματιά για το ίδιο πράγμα. Μια αλλαγή οπτικής εν μέσω μιας ίδιας διαδρομής ενός τρένου για παράδειγμα. Ίδιες ράγες, άλλα φώτα εν ριπή οφθαλμού. Φωτισμός νέηλυς που έρχεται από αλλού ή ξαφνικά αλλάζει πορεία και κατευθύνεται αλλού. Κάτι σαφώς κινητοποιεί την αλλαγή της κατεύθυνσης. Μια καινούργια σκέψη που προήλθε από μια καινούργια παράσταση και μια ολοκαίνουργια αναπαράσταση δημιουργείται. Είτε μια καινούργια σκέψη σκέτο ή μια νέα υπόθεση. Ή ακόμα καλύτερα ένα άνοιγμα παραθύρου σε κάποιο μέχρι πρότινως ερμητικό σημείο ενός βαγονιού.
Είναι γνωστό στη σκηνοθεσία και όχι μόνο αλλά και στον κόσμο των αναπαραστάσεων γενικότερα, ότι τα φώτα διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη θέαση. Ένας πολύ έντονος φωτισμός οδηγεί στην τύφλωση του πεδίου και τελικά τίποτα δε φαίνεται. Από την άλλη, ένας ισχνός φωτισμός δεν επαρκεί για να γίνει ορατή ολόκληρη η εικόνα του πεδίου. Απεναντίας, ένας κατάλληλος φωτισμός είναι αυτός που θα φωτίσει όσο χρειάζεται, χωρίς υπερβολές ή δισταγμούς, χωρίς σπατάλες ή τσιγγουνιές και θα βοηθήσει τα πράγματα να είναι καλώς ειδομένα.
Ως προς το κατασκευαστικό, στα φώτα του τρένου το γυαλί διάθλασης έχει τη σημασία του. Όταν είναι λερωμένο με άλλα υλικά το πεδίο θαμπώνει, όταν έχει χαρακωθεί, ταλαιπωρηθεί ή φθαρεί γενικώς, τότε το πεδίο αποκτά και αυτό παραμορφώσεις. Κι όταν είναι καθαρό, χωρίς περιττές εναποθέσεις, τότε προσφέρεται στον οδηγό του τρένου μια καλή εικόνα της πορείας του.
Μα και οι ράγες διαμορφώνονται από τα φώτα. Πολλοί θα αμφισβητήσουν αυτή τη δήλωση ως προϊόν μαγικής σκέψης μα πραγματικά, όταν τα φώτα μείνουν σε σταθερά καλή κατάσταση, έχουν την ιδιότητα να διαμορφώνουν την κατεύθυνση και διεύθυνση στις ράγες. Άλλα φώτα, άλλες ράγες εν ριπή οφθαλμού; Όχι. Γιατί οι ράγες αφορούν το κατασκευαστικό κομμάτι και δε θα ταν ρεαλιστική η στιγμιαία ρύθμισή τους. Οι κατασκευές προϋποθέτουν το χρόνο τους και το χώρο τους. Και τελικά η πραγματικότητα αναδιαμορφώνεται προς όφελος του φωτός όταν αυτό αφήνεται να λάμψει.
Εύλογα θα λεγε κανείς να στραφεί ο κόσμος σε μαζικούς καθαρισμούς των φώτων των τρένων και αυτή η ιδέα έχει μια βάση. Ωστόσο οι καθαριστές θα χρειαστεί να είναι ενδελεχώς ενήμεροι και σε επαγρύπνιση, να προσέχουν την πίεση που ασκούν ξύνοντας τα υλικά γιατί υπάρχουν φορές που το γυαλί έχει ιδιαίτερη ευθραυστότητα και υπάρχει πάντα η πιθανότητα ολικής ρήξης. Και όταν σπάει το γυαλί δύσκολα επανορθώνεται.
Και τί γίνεται με τα τρένα που περνούν από δίπλα; Κάθε τρένο μπορεί να εκπέμψει όσα φωτεινά σήματα θέλει σε όποια τρένα θέλει. Μπορεί να εκπέμψει και σκοτεινά καμιά φορά. Όμως τα φώτα του θα είναι οδηγοί του ίδιου και αυτό χρειάζεται να του υπενθυμίζεται για να μη φεύγει εκτός τροχιάς.
Και τί έγινε μ’ εκείνο το τρένο που έβλεπε τ’ άλλα τρένα να περνούν; Κανείς δεν ξέρει! Ηλεκτρολογικής φύσεως η υπόθεση.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s